[오피스 인테리어] Detsky mir headquarters
FIRM : FORM
Children’s World or Detsky mir is the largest children’s goods retailer in Russia. First opened as a department store in 1947, Detsky mir soon expanded into a nationwide chain. Today there are over 700 stores throughout Russia and Kazakhstan.
Children’s World 또는 Detsky mir는 러시아에서 가장 큰 아동용품 소매점입니다. 1947년에 백화점으로 처음 문을 연 Detsky mir는 곧 전국적인 체인점으로 확장되었습니다. 오늘날 러시아와 카자흐스탄 전역에 700개 이상의 상점이 있습니다.
With expansion came a desire to modernise the work environment, and the company relocated its headquarters to a former printing factory that would facilitate an open layout. The building was constructed in 1978, a rational structure of silicate brick that had an additional wing built on, creating an L-shaped floor plan.
확장되면서 작업 환경을 현대화하려는 욕구가 생겨났고, 본사는 오픈형 사무실을 용이하게 할 이전 인쇄 공장으로 본사를 이전했습니다. 이 건물은 1978년 신축된 벽돌로된 이상적인 구조로 L자형 평면을 만들었습니다.
The task was to accommodate a demanding program of interaction between numerous departments and allow for future team expansion. Immersion into the world of childhood, openness and availability to all are core values that the company stands for, and these were taken as a starting point for the design solution.
과제는 수많은 부서 간의 까다로운 상호 작용 프로그램을 수용하고 향후 팀 확장을 가능하게 하는 것이었습니다. 유년기, 개방성 및 가용성의 세계로 몰입하는 것은 회사가 추구하는 핵심 가치이며, 이러한 가치들은 설계 솔루션의 출발점으로 활용되었습니다.
Two central ideas characterise the project: distorted proportion and the workplace as a board game. Distorted proportion is about the sense of largeness and altered perception that we experience as children, where objects and spaces are seen not for their rational functional value, but as playscapes onto which the imagination projects an expanded reality. This was used in the approach to form, furnishings and decorative elements across the office.
중심이 되는 두 가지 아이디어는 프로젝트의 특징을 나타냅니다: 왜곡된 비율과 보드 게임으로써의 작업 공간 입니다. 왜곡된 비율은 우리가 어렸을 때 경험하는 관대함과 변화된 인식에 관한 것입니다. 여기서 물체와 공간은 그들의 합리적인 기능적 가치 때문이 아니라 상상력이 확장된 현실을 투영하는 놀이터로 보입니다. 이것은 사무실 전체에 걸쳐 형태, 가구 및 장식 요소를 형성하는 데 사용되었습니다.
The board game proved to be a fruitful analogy for conceiving the office layout. Its constituents of field, grid and playing figure characterise the various typologies of space.
보드 게임은 사무실 배치를 생각해 낸 것에 대한 효과적인 비유로 판명되었습니다. 필드, 그리드 및 플레이 형상의 구성요소는 공간의 다양한 유형을 특징으로 합니다.
The reception zone marks the starting point of the game, with cues that gather the entire idea of the office in one place. Recognisable symbols of Detsky mir such as its logo colours, shop windows and toys become functional objects that greet the visitor.
리셉션 영역은 사무실의 전체 아이디어를 한 곳에 모아놓은 단서로 게임의 출발점을 표시합니다. 로고 색상, 매장의 창문, 장난감 등 Detsky mir의 인식 가능한 상징들은 방문객을 맞이하는 기능적인 물체가 됩니다.
Next we enter the playing field of open plan workspace, with navigation signs becoming a pattern on the floor used to direct flow. Worktables take up all areas along the windows, while the darker central spaces are used for circulation and closed facilities. These central volumes were considered as markers or game figures, which function as focal points within a neutral interior and house meeting rooms, staff dining areas and storage facilities.
다음으로 오픈형 업무 공간의 경기장으로 들어가며, 항법 표지판이 바닥의 패턴이 되어 방향의 흐름을 지시하는 데 사용됩니다. 작업대는 창문을 따라 모든 영역을 차지하는 반면, 어두운 중앙 공간은 순환과 폐쇄된 시설에 사용됩니다. 이러한 중앙의 볼륨은 뉴트럴 컬러 인테리어로 된 회의실, 직원 식당 및 창고 시설 내에서 초점 역할을 하는 마커 또는 게임 그림으로 간주되었습니다.
The board game grid materialises into a lighting system that spans across the entire floor. It is used as a colour coding element, with each of the four floors assigned a colour of the Detsky mir logo — red, yellow, blue and green.
보드 게임 그리드는 층 전체에 걸쳐 있는 조명 시스템으로 구체화됩니다. 이 색상은 4층마다 빨간색, 노란색, 파란색 및 녹색 등 Detsky mir 로고의 색상이 할당되어 색상 코딩 요소로 사용됩니다.
The idea of board games is carried through into meeting room designs. Popular games such as backgammon, noughts and crosses, pinball were distilled into bold recognisable patterns that define and name each meeting room. Custom designed lounge seating plays with the idea of sliced candy and oversized soft toys.
보드 게임의 아이디어는 회의실 디자인에 반영됩니다. 백개먼, 노트, 크로스, 핀볼과 같은 인기 있는 게임은 각 미팅룸을 정의하고 이름을 지정하는 선명한 인식 가능한 패턴으로 만들어 집니다. 맞춤형 디자인의 라운지 좌석은 얇게 썬 캔디와 대형 소프트 완구 아이디어로부터 나왔습니다.
Across the floor there are illustrations positioned at key focal points. These were largely influenced by murals and artistic signage that would signify various types of produce within the original Detsky mir department store.
바닥에는 핵심적인 포인트가 되는 일러스트가 있습니다. 이것들은 원래 Detsky mir 백화점에 있던 다양한 종류의 제품을 나타내는 벽화와 예술적인 간판에 의해 크게 영향을 받았습니다.
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