[학교 인테리어] Demokratos / Democratic space within a traditional school
FIRM : Think Forward
Demokratos is a project for renovating "St. St. Cyril and Methodius" school hall in Sveti Vlas, Bulgaria, and transforming it into a democratic space within a traditional school. The new multifunctional hall embodies the principles of freedom, equality, and pluralism, typical of democratic education. Demokratos is always accessible and can be used for educational and extra-curricular activities proposed by the students. The flexibility of the hall allows its transformation into a social hub, a debate hall, a theatre hall, a cinema, a presentation hall, a training center, a canteen.
데모크라토스(Demokratos)는 불가리아 스베티 블라스(Sveti Vlas)에 있는 "St. St. Cyril and Methodius" 학교 홀을 리노베이션 하는 프로젝트 입니다. 그리고 전통적인 학교를 민주적 공간으로 탈바꿈하려는 것입니다. 새로운 다목적 홀은 자유, 평등, 그리고 민주 교육의 전형인 다원주의의 원칙을 구체화합니다. 데모크라토스(Demokratos)는 항상 접근할 수 있으며 학생들이 제안한 교육 및 과외 활동에 사용할 수 있습니다. 이 홀의 유연성은 사회적 허브, 토론장, 극장, 영화관, 발표장, 교육 센터, 매점으로의 전환을 가능하게 합니다.
The renovation of the existing hall includes the auditorium, the stage, and the lobby. The auditorium consists of a plywood amphitheatre, a computer centre for self-initiated knowledge with Khan Academy platform, and a free area. The latter can be re-arranged in a seating area with 46 seats, a working area with mobile tables, a “roundtable” zone or a canteen. The natural sunlight coming from the windows is controlled by two types of blinds combined in a common box. The semi-transparent roller blinds provide soft daylight and the blackout roller blinds block the light out when cinema projections, stage performances, or multimedia presentations are held. The eccentricity problem of the stage is resolved by separating visually the walking line and the stairs serving the amphitheatre. Thus, the center axis of the auditorium coincides with the axis of the stage. The two areas are separated by colour, but the physical boundary between them is mobile. Due to the large area of the stage, a metal ceiling structure with a mobile curtain is created to control the depth of the stage depending on the performance.
기존 홀의 리모델링에는 강당과 무대, 로비가 포함됩니다. 강당은 합판으로된 원형경기장, Khan Academy의 플랫폼으로 스스로 시작한 지식을 위한 컴퓨터 센터, 무료 공간으로 구성되어 있습니다. 차후에 46개의 좌석이 있는 좌석 구역, 이동식 테이블이 있는 작업 구역, "원형" 구역 또는 매점으로 다시 배치할 수 있습니다. 창을 통해 들어오는 자연적인 햇빛은 두 종류의 블라인드가 공용 공간으로 합쳐져 조절됩니다. 반투명 롤러 블라인드는 부드러운 일광을 제공하며, 암막 롤러 블라인드는 영화관 프로젝션, 무대 공연 또는 멀티미디어 프레젠테이션이 열릴 때 빛을 차단합니다. 무대 위의 편심 문제는 원형경기장을 위한 보행 라인과 계단을 시각적으로 분리하여 해결합니다. 따라서, 강당의 중심축은 무대 축과 일치합니다. 두 영역은 색상으로 구분되지만, 둘 사이의 물리적 경계는 이동적입니다. 무대 면적이 넓기 때문에 성능에 따라 무대 깊이를 조절할 수 있는 모바일 커튼이 달린 금속천장 구조물이 만들어집니다.
When the curtain is located at the beginning of the stage, it encloses a 45 sq.m. rehearsal room with a mirror wall. In the same position, the curtain provides a background for a multimedia screen in the auditorium. The screen mechanism is hidden in the stage portal. The lighting in both the auditorium and the stage is designed to serve all possible functional scenarios. As far as the lobby of the hall is concerned, its main function as a lunch distribution and hygienic zone with two sinks is preserved. Three oak benches with different heights appropriate for children of all ages are positioned in the centre of the lobby. Above them, the artistic accent of the project hangs from a mirror ceiling. The hanging installation “Tree of non-knowledge” interprets Yaakov Hecht’s idea of the universal knowledge outside the school curriculum, to which only curiosity may lead us. The school knowledge, represented by the tree branches, is accessible and handed to our children. However, instead of passive knowledge receivers, the educational system should create active searchers of hidden knowledge, represented by the invisible tree roots. The installation is a metaphoric message that Demokratos gives children all necessary attributes on their discovery journey.
커튼이 무대 시작 부분에 위치하면 거울 벽으로 둘러 싸인 45평방미터의 리허설실을 닫게 됩니다. 같은 위치에서 커튼은 강당에서 멀티미디어 화면을 위한 배경을 제공합니다. 화면 메커니즘은 스테이지 포털에 숨겨져 있습니다. 강당과 스테이지의 조명은 가능한 모든 기능상의 시나리오에 적합하도록 설계되었습니다. 홀의 로비는 점심식사 배식과 싱크대 2개가 있는 위생구역으로서의 주요 기능까지 고려하여 배치되었습니다. 모든 연령의 아동에 적합한 높이가 다른 세 개의 떡갈나무 벤치가 로비 중앙에 위치합니다. 그 위에 예술적 엑센트작품이 거울 천장에 걸려 있습니다. 천장형 설치물 "비지식의 나무"는 호기심만이 우리를 이끌 수 있는 학교 교육과정 밖의 보편적 지식에 대한 Yaakov Hecht의 생각을 해석합니다. 나무가지로 대표되는 학교 지식은 접근성이 뛰어나 우리 아이들에게 전달됩니다. 하지만, 수동적인 지식 수신자 대신에, 교육 시스템은 보이지 않는 나무 뿌리로 대표되는 숨겨진 지식의 적극적인 검색자를 만들어야 합니다. 설치는 데모크라토스(Demokratos)가 아이들에게 발견 여행에 필요한 모든 속성을 제공한다는 은유적인 메시지입니다.
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