본문 바로가기

상업공간/패션샵

[의류 매장 인테리어] Gina Tricot Concept Store / A Showcase of materiality and tactility

의류 매장 인테리어
ⓒ NOTE Design Studio

 

[의류 매장 인테리어] Gina Tricot Concept Store / A Showcase of materiality and tactility

 

FIRM : NOTE Design Studio

 

Gina Tricot is a familiar face in the Swedish fashion landscape, its affordable on trend collections of base garments being a go-to label for girls and young women across the country.

 

Gina Tricot은 스웨덴 패션계에서 잘 알려진 얼굴입니다. 베이스웨어 트렌드컬렉션으로 저렴한 가격으로 전국의 여자아이와 젊은 여성을 위한 Go-To 레이블입니다.

 

Recent years have seen established Swedish fashion label, Gina Tricot begin to shed its skin and emerge as a forward-thinking, progressive retailer. Taking new directions in its advertising campaigns, brokering collaborations with the likes of Icona Pop and earlier this year embarking on a journey to revitalise the aesthetics of its boutiques.

 

최근 스웨덴 패션레이블이 확립되면서 Gina Tricot은 표면적인것을 벗어나 긍정적이고 진보적인 소매점으로 부상하기 시작했습니다. 광고 캠페인에 새로운 방향성을 부여해 Icona Pop 등과의 협업은 올해 초 부티크의 아름다움을 살린 여행을 시작했습니다.

 

Beginning with its flagship store on the hip Stockholm island of Södermalm, it approached Note and Open Studio for a fresh look that raises the garments on display to a new level and empowers the shopper in the process.

 

처음에는 스톡홀름섬 Sodermalm의 플래그십 스토어에서 Note and Open Studio와 함께 전시된 의류을 새로운 수준으로 끌어올려 고객들의 역량을 강화하였습니다.

 

The boutique is situated on one of Stockholm’s busiest shopping streets, with a challenging period space and features to be preserved. Another challenge is that, once completed, this space would be the seed for Gina Tricot’s other stores across Sweden—so every design decision and attribute needs to be transferable and scalable without loosing its brand consistency.

 

이 부티크는 스톡홀름에서 가장 번잡한 상점가 중 하나에 위치하여, 기존은 공간을 보존 하는데 어려움이 있습니다. 일단 이 공간이 완성되자, 다른 과제는 완성되었습니다. 스웨덴 중의 Gina Tricot의 다른 점포에 있어서 시드가 되는 것입니다. 그 때문에, 모든 설계상의 결정과 속성은, 브랜드의 일관성을 잃는 일 없이, 이행 가능하고 확장 가능할 필요가 있습니다.

 

During planning Note and Open Studio encountered an anomaly which would leave an impression on the end design. Gina Tricot’s overall customer demographic is one which differs in the physical space to that of its online marketplace. And the label’s physical retail spaces play a significant role in the lives of its shoppers—acting as social destinations where genuine human-to-human interactions are currency.

 

계획중에 Note and Open Studio에 최종설계에 영향을 줄 수 있는 예외적인 것이 생겼습니다. Gina Tricot의 고객층 전체는 물리적 공간과 온라인 시장의 그것과는 다릅니다. 그리고, 이 레이블의 물리적인 소매 공간은 쇼핑객의 생활에 있어서 중요한 역할을 하고 있습니다. 그것은 진짜 인간과 인간의 교류가 통하는 사회적 목적지로 작용하는 것입니다.

 

As a result, the final design needed to reflect the rituals of the shopping experience and be a hangout for friends sharing time together. A juice and snack bar emerged in the design to allow for relaxed gatherings while enjoying the collections. The contrasts in shopper demographics also allowed for a broader palette of materials and colour for a vision of future retail that caters for the younger customer now, but also the way they’ll grow and develop as they get older.

 

그 결과, 최종적인 디자인은 쇼핑 체험의 의식을 반영해, 친구끼리 시간을 공유하는 집합소가 되어야 했습니다. 쥬스와 스낵바가 디자인에 등장해, 콜렉션을 즐기면서 릴렉스 한 모임을 즐길 수 있습니다. 고객의 다양한 연령층의 대비는 다양한 소재와 색깔의 조합으로, 현재는 젊은 고객을 위해 판매되는 소매점의 비전이나 연령과 함께 성장하고 발전하는 방법으로도 이어졌습니다.

 

A key feature of the new space is streamlining the flow of shoppers through the aisles, of which there are relatively few. Instead of funnelling the visitor through a pre-set customer journey, the new store leaves the customer to make decisions. By using tints, transparency, mirrors and textures the interior invites exploration and generates surprise encounters with key pieces and styles. If it was felt that a material wasn’t contributing to the experience it was left out.

 

이 새로운 공간의 중요한 특징은, 비교적 좁은 통로를 통과하는 쇼핑객의 흐름을 합리화하는 것입니다. 새 점포는 고객에게 미리 설정된 여행에 불편을 끼칠 게 아니라 고객에게 결정을 맡기고 있습니다. 색조, 투명도, 거울, 텍스처 덕분에 인테리어는 탐험을 불러와 핵심적인 스타일과의 뜻밖의 만남이 이뤄집니다. 소재가 체험에 기여하고 있지 않다고 느낀다면 그것은 남겨진것 입니다.

 

Arguably the most relevant iteration in the new Gina Tricot experience space is the treatment of the changing rooms. Gone are the claustrophobic cubicles and unflattering lighting, in its place is an area that brings a sense of togetherness and camaraderie. More space for changing into the clothes but then the shopper is encouraged to throw open the curtain and leave the confines to an open, uncluttered, energetic communal point.

 

아마도 새로운 Gina Tricot 체험공간에서 가장 관련성이 높은 반복은 방을 바꿔 가는 치료일 것입니다. 폐소공포증을 느낄만한 방이 없고 조명이 드물어 일체감과 동료의식을 자아내는 곳이기도 합니다. 옷으로 갈아입을 수 있는 공간을 더 둘수 있지만 고객들은 커튼을 열어 오픈되고 정돈된 에너지가 넘치는 공동 공간으로 떠날 것입니다.

 

Defined, focused and empathic to today’s shopper now and in the future, the new concept is will roll out across the fashion brand’s 180 stores and locations, scalable to fit each space.

 

현재, 그리고 장래에 있어서, 현재 쇼핑객에 대해서 정의되어 초점이 맞춰져, 공감할 수 있는 새로운 컨셉은 패션 브랜드 180개의 점포와 장소에 전개되어 각 공간에 적합한 확장성을 갖추고 있습니다.

 

“We’ve used a lot of tints, mirrors and textures in the interior, and wanted to really influence the areas of a fashion store which detract from a positive shopping experience. Namely, the changing room areas.” says My Degerth, Note.

 

"인테리어에는 색상과 거울, 텍스처를 많이 사용해 왔습니다. 그리고 패션가게의 분야에 정말 영향을 끼치고 싶었습니다. 즉, 각 공간의 면적을 바꾸는 것입니다."라고, My Degerth씨는 말합니다.

 

“The space reflects the sense that life is really about the people you meet. And that shopping is made better and more memorable with friends. We wanted to bring life to Gina Tricot in a way that is natural and unforced.” says My Degerth, Note.

 

"이 공간은 삶과 실제로 만나는 사람들에 대한 감각을 반영하고 있습니다. 그리고 그 쇼핑은 친구들과 함께 더 좋은 추억으로 되어있습니다. Gina Tricot에서, 자연스럽고 무리가 없는 방법으로 인생을 보내고 싶었습니다"라고, My Degerth씨는 말합니다.

 

“This has been a pretty exciting retail project. Gina Tricot needed a new Gina and chose to roll it out first at its flagship store on Södermalm. A pretty bold, provocative step for such an established retail chain—you’d perhaps do a small concept store, then test it and then roll it out across other locations. But Gina wanted a really big change, and to do it somewhere that would have a real impact,” says My Degerth, Note.

 

"이 프로젝트는 상당히 자극적이었습니다. Gina Tricot은 새로운 Gina를 필요로 하며 Sodermalm의 주요 점포에서 최초로 출시할 것을 선택했습니다. 이러한 확립된 소매체인에 있어서, 대담하고 도발적인 스텝입니다. 아마, 작은 컨셉 스토어를 해, 그것을 테스트하여, 다른 장소에 전개할 것입니다. 그러나, Gina는, 큰 변화를 요구하고 있었습니다. 그리고, 그 변화에 정말로 큰 영향을 주는 듯한 변화를 하고 싶었습니다"라고, My Degerth씨는 말하고 있습니다.

 

ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio
ⓒ NOTE Design Studio